søndag 8. august 2010

Norske fotballspillere i Sverige del 4

Hei igjen, og beklager at det ikke kom et nytt innlegg i går. Jeg og Marie fikk en sprø ide om at vi skulle male gjesterommet i leiligheten vår. Olivengrønn. Riktig fint blir det.  Men over til det litt mer spennende.

Dagens spillere er Steinar Strømnes og Kim Roger Strand. Begge to har en fortid i Kongsvinger (et lokalt lag der jeg kommer fra, spiller i den norske tippeligaen).


For de av dere som kjenner til Kongsvinger og ikke minst lille Kjellmyra så vet dere garantert hvem Kim Roger Strand er. Under min tid som fotball spiller har jeg selv spilt mot Kim Roger og dette er jo noe man husker som ung. Han var det største talentet som vi hadde i vårt distrikt. Kim Roger gikk fra Kjellmyra til Kongsvinger. Spilte i Kongsvinger i en lengre periode før han hadde flere perioder under utlån, til blandt annet, FK Arendal, Eidsvoll Turn og Nybergsund. Spiller for øyeblikket i FC Trollhättan som spiller i superettan.


En andre spilleren som jeg har nevnt litt tidligere er Stainar Strømnes. Tidligere Vålerenga og Kongsvinger spilleren som nå spiller for Åtvidaberg. Steinar begyte sin karriere i Vålerenga, og fikk sin debut i Tippeligan 2006. Ble senere utlånt til Ham-Kam, hvor han fikk en kamp. Etter utlånet til Ham-Kam gikk Steinar tilbake til Vålerenga men ble igjen utlånt. Denne gangen til KIL, Kongsvinger. Da Steinars kontrakt gikk ut, valgte Kongsvinger å tilby han kontrakt. 2008 ble Steinar KIL-spiller på heltid. Steinar var sentral i 2008, og i 2009 sesongen, men KIL ville ikke forlenge kontrakten, og i 2010 valgte Steinar istedet Lyn. Lyn gikk i 2010 konkurs og Åtvidaberg ble ny arbeidsgiver for Steinar.


Da har jeg nevnt de norske fotballspillerne som jeg vet om, dersom dere kjenner til flere er dere velkomne til å gi meg et lite hint.

Ps. For øyeblikket spiller Åtvidaberg mot Gefle, Steinar Strømnes starter kampen, mens Glenn Roberts er på benken!


Takk for i dag.
//Christoffer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar