søndag 15. august 2010

Dagens kamp, Hammarby vs. Assyriska.

Oioi, man satt på "press" tribunen med journalister fra Expressen.se og Hammarbyfotball.se. Dette var virkelig en spesiell dag må jeg si. Etter noen telefon samtaler og en mail så var jeg plutselig inn på pressetribunen. Jeg ankom stadionen i god tid, trodde jeg. Men da klokka var 15:45 hadde begge lag varmet opp en stund jeg jeg fikk kjenne på "Klacken" til Hammarby.

Oppvarming til match
I dag har jeg valgt å følge Hammarby mot Assyriska med Petter i spissen. Man kan faktisk kalle dette for en lokal oppgjør også, og spesielt var det nok for Petter også.  Som kanskje noen av dere vet spilte Petter Furuseth for nettopp Assyriska (På utlån fra Lyn).

Assyriska varmer opp.

Klokka nærmer seg 16:15 og kampstart. Det er helt fantasktisk stemning på tribunen. Hammarby fansen synger og publikum er klare for kamp. Litt informasjon om Petter før kampen som jeg snappet opp, Petter har scort 1 mål, har gjort 2 assist og har 3 gule kort.  Med sin første berøring slår Petter et glimrende inlegg til Linus Hallenius men dessvere for Hammarby blir det ikke noen mulighet av dette. Petter Er involvert i de første minuttene og Hammarby er det førende laget. Petter skaffer en corner men det renner dessverre ut i sanden og Assyriska tar over ballen.

Oppstilling før avspark

Etter 17min kommer Maic Sema og Petter seg løs fra forsvart og Petter setter ballen i MÅL!!! Men dessverre for Petter var han offside. Etter 22min får jeg frysninger av "Klacken"....

Hammarby fansen synger "Andra sidan är ni klara, Jajamensan fattas bara". 


Men det er ikke Hammarby som får det første målet, Assyriska gjør 0-1 etter 42min. Før Norgesvennen Christian Traore reduserer til 1-1 i 43.minuttet. Åpen og jevn match før lagene skal gå til pause, men 45 +1min finner Petter fram sine fremste kvaliteter. Petter finter skudd, drar ballen tilbake og går innover i banen. Slår et perfekt innlegg som treffer Maic Sema på hodet. Petter har spilt en bra første omgang, han har vært mye involvert og satt mange passninger. 


Tilskurer fra Assyriska
Andre omgång begynner som det første press fra Hammarby, mens Assyriska venter på muligheten til å kontre, det virker som Assyriska er litt frustrerte. MEN så klart er det Assyriska som gjør det første målet i 2.omgang, Den tidligere hammarby spilleren Haris Latinen spiller ballen fra midten til utbuede Stafan Batan som igjen slår et fantastisk innlegg til Andreas Haddad. 2-2 er resulatet etter 67minutter.

Assyriska har fått blod på tann og presser, men i rett øyeblikk bryter Petter en passning på midten, og slår en gjennombruddspasning til Linus Hallenius som i sin tur chipper ballen kaldt over Magnus Bahne i Assyriska målet. 3-2 etter 68 minutter.

Hammarby fansen synger for"Bajen".
Hammarby fortsetter å presse og Petter får en mulighet etter 71minutter. Får ballen fra venstre kant og demper den fint på brystet før han slenger i vei et skudd som dessverre går utenfor mål. Burde kanskje vært 4-2?! Etter 81. minutter er det slutt for Petter som blir byttet ut, og inn kommer Jesper Blomqvist.

Kort oppsummering av kampen kan man si fra norske øyne at Petter har definitivt vært delaktig i denne Hammarby seieren. Mange sikre pasninger, fine innlegg og ikke minst 2 fine målgivende pasninger. Fra en skala på 1-10 vil jeg i dag gi Petter 8 poeng. Ikke fullpott på grunn av at han ikke fikk sitt mål. 7428 stk så Hammarby vinner 3-2 mot Assyriska.

Gratulerer med en fin kamp Petter.

Petter (Nr.15) på høyrekanten for Hammarby

Takk for dennegangen, for de av dere som leser denne blogger anbefaler jeg dere å lese tirsdag kveld eventuelt på onsdag, da jeg har en STOR overraskelse på gang.

//Christoffer

2 kommentarer:

  1. Härligt Chris! trevlig läsning

    SvarSlett
  2. hva med de andre nordmennene denne uka?

    SvarSlett